۸۸۷۵۵۸۱۸
info@iraninanlms.com

ویژگی ها LMS

(LMS) یا سیستم مدیریت یادگیری، ویژگی های متنوعی را ارائه می دهد که توسط یک مجموعه آموزشی می تواند برای سازماندهی ، حفظ و نظارت بر یادگیری مورد استفاده قرار گیرد. در زیر لیستی از ویژگی های مودل ارائه شده توسط  IranianLMS خدمت شما ارائه گردیده است:
ویژگی ها LMS
تاريخ:بيست و سوم شهريور 1399 ساعت 10:05   |   کد : 52   |   مشاهده: 2921
مدیریت کاربران و دوره ها:
در سیستم مودل افراد نقش های متفاوتی را دارا می باشند و با توجه به نقش ایشان دسترسی هایی را دارا می باشند. LMS بعنوان منبعی برای گردهم آوری این کاربران و دوره های آموزشی عمل می کند. کلیه مواد درسی در قالب های مختلف مانند اسناد ، PDF ها ، سخنرانی ها ، فیلم ها را می توانید در سرور بارگذاری کرده و از هر کجا به آنها دسترسی پیدا کنید.
یادگیری مبتنی بر نقش در مودل:
همانطور که گفته شده در سیستم مودل افراد نقش های متفاوتی را دارا می باشند که از آنها می توان به مدیران، معلمان، اساتید، دانش آموزان، دانشجویان و اولیا  اشاره کرد. این افراد دارای دسترسی های متفاوتی هستند و می توان کلاس های آموزشی مجازی را بر اساس نقش های مختلف دسته بندی کرد. به عنوان مثال، دوره های توجیهی که معلمان در آن شرکت می کنند با دوره های مورد نیاز دانش آموزان و دانش جویان متفاوت خواهد بود.
 
انتشار تقویم دوره آموزشی (تقویم تحصیلی):
شامل داشبورد آنلاین برای نمایش کلیه دوره های آموزشی آتی برای ماه جاری و ماه آینده می باشد. این داشبود امکان برنامه ریزی را به افراد می دهد تا برای دوره های پیش رو آماده باشند. در دوره های مجازی، از طریق کلاس های زنده مجازی و یا در صورت بارگذاری فیلم ها به صورت آفلاین شرکت کرد.
 
ارزیابی و اعطای گواهینامه پایان دوره و کارنامه های دانش آموزی و یا دانشجویی :
ارزیابی های آنلاین (یا امتحانات) را می توان با استفاده از این نرم افزارهای مدیریت یادگیری برنامه ریزی کرد. تهیه بانک سوالات امتحانی بسیار آسان است. پس از تکمیل ارزیابی ها توسط یک فرد، نتایج آزمون مشخص خواهد شد. گواهینامه ها و یا کارنامه ها بصورت آنلاین منتشر می شوند که در هر لحظه قابل بارگیری و ذخیره می باشند.
 
مدیریت رتبه بندی دانش آموزان و دانشجویان و یا صلاحیت تیم کارمندان:
با استفاده از این ویژگی ، مدیر یک مجموعه آموزشی مانند یک مدرسه هوشمند مجموعه مهارت های فردی دانش آموزان و یا دانشجویان تحت آموزش مدرسه و موسسه آموزشی خود و یا مدیر یک شرکت می تواند تیم کارمندان خود در بخش ها مختلف را ردیابی و بررسی کند و آنها را برای دستیابی به اهداف آموزشی و یا تجاری خود را زیرنظر داشته باشد. داشبوردهای مختلفی که پیشرفت افراد و تیم را نشان می دهد، می توانند به مدیریت کمک کنند تا یک تصویر در زمان واقعی داشته باشد.
 
امنیت:
به طورکلی سیستم مدیریت یادگیری یا مودل یک سیستم امن و سازگار با حریم های خصوصی است. این سیستم 3 سطح کنترل دسترسی ارائه می دهد:
• دسترسی به سیستم: دسترسی فقط از طریق نام کاربری معتبر و رمزعبور تأمین می شود و دیگران نمی توانند به این سیستم دسترسی پیدا کنند.
• دسترسی به سطح دوره: فقط به دوره هایی که به فرد اختصاص داده می شود قابلت دسترسی به وی داده می شود.
• دسترسی به مجوز: مشارکت کنندگان شامل دانش آموزان، دانش جویان، هنرجویان، زبان آموزان و با کارمندان شرکت و ارائه کنندگان شامل مدیران، معلمان و اساتید نقش های مختلفی را دارا می باشند که نقش ایشان دسترسی به مجموعه اقدامات از پیش تعریف شده را امکان پذیر می سازند.
 
ویژگی های پیشرفته:
ویژگی های پیشرفته بسیاری وجود دارد که Moodle می تواند در این روزها به شما ارائه دهد. از جمله می توان به امکان فروش دوره ها به اشخاص سوم تحت عنوان تجارت الکترونیکی و ادغام درگاه پرداخت را فراهم کرد. همچنین می توان کنفرانس آنلاین برگزار نمود و یا به عبارتی امکان سازماندهی و انجام جلسات آنلاین با چندین شرکت کننده را فراهم کرد. عملکرد آنلاین وایت برد به دانشجویان و مربیان کمک می کند تا نظرات خود را در زمینه نوشتن و ترسیم در زمان واقعی ایجاد و به اشتراک بگذارند.
 
دسترسی آسان به مودل با استفاده از مرورگر:
یک مرورگر ساده، تمام آن چیزی است که شما برای دسترسی به سیستم نیاز دارید. نیازی به نصب هیچ گونه نرم افزاری نیست و از این رو فضایی در رایانه های شخصی اشغال نمی گردد.
دسترسی آسان:
پس از ورود به سیستم، تمام دوره های آموزشی بر اساس نقش ها مرتب گشته اند. این ظاهر یک دست منجر می گردد تا دسترسی آسانی برای کاربران فراهم گردد.
اطلاع رسانی:
وقتی دوره آموزشی به فرد یا یک نقش اختصاص داده می شود ، یک ایمیل اطلاع رسانی در این باره برای وی ارسال می شود.
 
سازگار با موبایل:
LMS با دستگاه های همراه مانند تلفن های هوشمند یا تبلت ها حتی به صورت آفلاین در دسترس می باشد. بسیاری از برنامه های LMS نرم افزار موبایلی ارائه می دهند، این برنامه ها از فروشگاه های  هر سیستم عامل مانند Googleplay و Appstore bقابل نصب می باشد. برنامه های تلفن همراه تجربه UI مشابه ای را همانند مرورگر ارائه می دهند.
 
 
صفحه گفتگو (پنل چت):
کاربران می توانند در این صفحه گفتگو کنند و تجربیات خود را با هم دوره های خود در مورد دوره و مطالب مربوط به سیستم به اشتراک بگذارند. این صفحه به یادگیری مشارکتی در تیم کمک می کند.
هر زمان ، هر جا:
کاربران می توانند در دوره های اختصاص داده شده در هر ساعتی از تاریخ تعیین شده شرکت کنند. از آنجایی که با هر مرورگر ساده ای می توان به نرم افزار مدیریت آموزش دسترسی داشت، دانش آموزان، دانشجویان و کارمندان می توانند با استفاده از لپ تاپ و تبلت خود از هرجایی و هر زمانی از این ویژگی استفاده کنند. این موضوع انعطاف پذیری و آموزش نشاط بخشی را برای محصلان و افراد تحت آموزش به ارمغان می آورد.
 
 
تنظیم مسیر یادگیری:
اساتید و معلمان می توانند با انجام برنامه ریزی آموزشی مسیر مشخصی را برای محصلان خود فراهم نمایید تا آنها به اهداف آموزشی خود نائل گردند. از طرف دیگر کارمندان نیز با مذاکره با تیم منابع انسانی ویا مدیرانشان می توانند مسیر یادگیری را برای رشد خود در سازمان تنظیم کنند. این مسیر یادگیری را می توان در سیستم مدیریت یادگیری بر اساس نقش ها برای تمام مجموعه ها تعریف کرد. این امر پیشرفتی را که در هر مسیر حاصل می شود را، پیگیری می کند.
 
ارائه گزارش ها و کارنامه ها:
نرم افزار مدیریت یادگیری یا همان مودل شامل مجموعه ای از گزارش های از پیش تعریف شده است که برای نظارت بر پیشرفت یادگیری یک فرد با نقش هایی از جمله دانش آموز و یا دانش جو و یا یک تیم مانند مجموعه کارمندان بخش فروش یک شرکت بسیار مفید است از این گزارشات می توان به گزارش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، نمرات پایان دوره دانشجویان و دانش آموزان، کارنامه کوییزهای مجازی دانش اموزان و یا حتی پیشرفت آموزشی کارمندان اشاره کرد. سیستم مدیریت آموزشی moodle با ویژگی drag and drop آسان، برای شخصی سازی یا ساخت گزارش های جدید با توجه به نیاز مدارس آنلاین، دانشگاه های مجازی و حتی شرکت ها را فراهم می کند.
داشبورد: داشبورد در صفحه فرود تهیه می شود که گزارش ها و وضعیت پیشرفت را ارائه می دهد.
 
 

http://iranianlms.com/News//52
Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 



کاربردها